De voordelen van vloggen
Vlogs geven je bedrijf een eigen gezicht. Het geeft jouw klanten een kijkje achter de schermen van jouw bedrijf. Door het via het vloggen zo dicht mogelijk bij jezelf te houden, krijgen mensen er een heel mooi realistisch beeld bij. Vlogs kunnen je helpen om het juiste imago te creëren.
Vlogs voorzien in waardevolle content. Jouw klanten worden overspoeld met reclame. Vloggen wordt op een heel andere manier ervaren. Jouw klanten willen graag weten hoe jij hun probleem oplost. Door het te laten zien neigen ook potentiële klanten eerder met jou in zee te gaan. Je hebt ze immers de oplossing laten zien in je vlog.
Je bereik wordt veel groter. Door het persoonlijke karakter van de vlogs bereik je veel meer vaste en potentiële klanten. Ze vinden het leuker om naar een video te kijken dan om teksten te lezen. Terwijl ze jouw vlogs bekijken worden ze ook nog geëntertaind. Zij zijn dan ook veel eerder geneigd om jouw vlog te delen, aangezien het inhoud heeft waar ze wat aan hebben.
Goedkope marketing. Het maken van een vlog voor bijvoorbeeld je Facebookpagina of YouTube-kanaal hoeft niet duur te zijn en kan je heel veel opleveren. Zeker wanneer het filmpje goed in elkaar zit en de content van waarde is voor je doelgroep. En video’s worden tegenwoordig heel gemakkelijk gedeeld.
Video geeft uitstraling. Mensen waarderen het enorm dat je de moeite neemt om via video uitleg aan je klanten te geven. Daarmee kweek je ontzettend veel goodwill. De basis bij het ondernemen is vertrouwen, waardoor jouw onderneming het werk wordt gegund. Met een vlog heb je de eerste slag al snel te pakken.